Stenen kunnen vervormen, vloeibaar worden, verbrokkelen, borrelen, omhoog gedrukt worden als stenen bruggen, verholen gangen, wormen in het landschap. Kleuren die onwerkelijk zijn. Niet alleen bruin en grijs, maar vele kleuren geel en rood en blauw, wit en zwart. Alles wat je zou kunnen verzinnen is er al.

IJSLANDSE HERINNERINGEN

(2009 - 2012)

Stenen kunnen vervormen, vloeibaar worden, verbrokkelen, borrelen, omhoog gedrukt worden als stenen bruggen, verholen gangen, wormen in het landschap. Kleuren die onwerkelijk zijn. Niet alleen bruin en grijs, maar vele kleuren geel en rood en blauw, wit en zwart. Alles wat je zou kunnen verzinnen is er al.

Ruiten, regen, rotsen, mossen, stenen, ribbels en groeven. Water staat als een film, een vernislaag eroverheen. Sporen en druppels door druipende verf, elkaar afstotende reliefvormende lagen.

STAAND WATER 2

(2008 - 2009)

Ruiten, regen, rotsen, mossen, stenen, ribbels en groeven. Water staat als een film, een vernislaag eroverheen. Sporen en druppels door druipende verf, elkaar afstotende reliefvormende lagen.

Eigenwijs water doet niet wat het hoort, deint mee met een groot zeelichaam. Van binnenuit bewegend als een groot organisme. Ritmisch – iedere keer weer, soms een aantal keren groot, dan weer een hele tijd gekabbel. Het beest van de golf.

RECENT WERK

(2007 - 2009)

Eigenwijs water doet niet wat het hoort, deint mee met een groot zeelichaam. Van binnenuit bewegend als een groot organisme. Ritmisch – iedere keer weer, soms een aantal keren groot, dan weer een hele tijd gekabbel. Het beest van de golf.

Het schilderij 'Het vlot van de Medusa' van Theodore Géricault uit 1819, hangt in Het Louvre. Ik heb in Parijs zittend voor het schilderij een hoop fragmenten getekend. Later diverse aquarelstudies gemaakt, gevolgd door een geheel van 15 acrylschilderijen op papier en op doek.

HET VLOT VAN DE MEDUSA

(2006 - 2008)

Het schilderij 'Het vlot van de Medusa' van Theodore Géricault uit 1819, hangt in Het Louvre. Ik heb in Parijs zittend voor het schilderij een hoop fragmenten getekend. Later diverse aquarelstudies gemaakt, gevolgd door een geheel van 15 acrylschilderijen op papier en op doek.

Als een gebied door de Waal overstroomd wordt, blijven er na het terugtrekken van het water stroomruggen en geulen over. Zo kent de Ooypolder 'bolle' weilanden die inspireerden tot liggende naakten. Ligt op de aarde de nadruk op het vrouwelijke, in het uitspansel komt het mannelijke als thema terug.

PANURAMA'S EN ANDERE MENSGEZICHTEN

(2004 - 2005)

Als een gebied door de Waal overstroomd wordt, blijven er na het terugtrekken van het water stroomruggen en geulen over. Zo kent de Ooypolder 'bolle' weilanden die inspireerden tot liggende naakten. Ligt op de aarde de nadruk op het vrouwelijke, in het uitspansel komt het mannelijke als thema terug.

Spelen met vulstoffen, papier maché, stucmateriaal in combinatie met verf. Wie me wat dat betreft het meest boeit is Jan Schoonhoven maar ja, die had ook de discipline van een boekhouder.

ABSTRACT

(2008)

Spelen met vulstoffen, papier maché, stucmateriaal in combinatie met verf. Wie me wat dat betreft het meest boeit is Jan Schoonhoven maar ja, die had ook de discipline van een boekhouder.

VIA EEN COLLEGA KREEG IK EEN HELE CD MET OPNAMES VAN HAAR ONGEBOREN KINDJE. VERWERKT ALS MONOTYPE HING ER EEN GEPORTETTEERD BIJ HAAR AAN DE MUUR AL VOOR DE GEBOORTE

MONOTYPES

(2008)

VIA EEN COLLEGA KREEG IK EEN HELE CD MET OPNAMES VAN HAAR ONGEBOREN KINDJE. VERWERKT ALS MONOTYPE HING ER EEN GEPORTETTEERD BIJ HAAR AAN DE MUUR AL VOOR DE GEBOORTE

Tussen alle experimenten door blijft het portretteren en het weergeven van mensen fascinerend. Daarbij verder gaan dan het weergeven alleen is een uitdaging.

portretten en modellen

(2003 - 2008)

Tussen alle experimenten door blijft het portretteren en het weergeven van mensen fascinerend. Daarbij verder gaan dan het weergeven alleen is een uitdaging.

Aquarelleren is vaak net schaken. je moet een aantal zetten vooruitdenken. Vooral als je van die principes hebt om geen dekwit te willen gebruiken. Overigens kun je met waterverf ook snelle schetsen heel snel wat meer inhoud geven. Het is dus een beetje een schizofreen goedje.

AQUARELLEN

(2002 - 2003)

Aquarelleren is vaak net schaken. je moet een aantal zetten vooruitdenken. Vooral als je van die principes hebt om geen dekwit te willen gebruiken. Overigens kun je met waterverf ook snelle schetsen heel snel wat meer inhoud geven. Het is dus een beetje een schizofreen goedje.

Steeds vaker gaat het schetsboekje mee. Naar musea, naar concerten, in de Ooipolder,maar ook op vakantie in Kenia en afgelopen zomer in Tibet. Mijn tekeningen schrijf ik neer. Met zwarte pen en soms een paar vegen waterverf.

Schetsboek KENIA

(2005)

Steeds vaker gaat het schetsboekje mee. Naar musea, naar concerten, in de Ooipolder,maar ook op vakantie in Kenia en afgelopen zomer in Tibet. Mijn tekeningen schrijf ik neer. Met zwarte pen en soms een paar vegen waterverf.

Steeds vaker gaat het schetsboekje mee. Naar musea, naar concerten, in de Ooipolder,maar ook op vakantie in Kenia en afgelopen zomer in Tibet. Mijn tekeningen schrijf ik neer. Met zwarte pen en soms een paar vegen waterverf.

Schetsboek Tibet

(2007 - 2008)

Steeds vaker gaat het schetsboekje mee. Naar musea, naar concerten, in de Ooipolder,maar ook op vakantie in Kenia en afgelopen zomer in Tibet. Mijn tekeningen schrijf ik neer. Met zwarte pen en soms een paar vegen waterverf.

In 2013 volgde ik de natuur in het LIMOSPARKJE in Nijmegen-oost op de voet door aquarellen, pentekeningen en teksten. Dit is een boek geworden dat vanaf 16 mei te zien is in Galerie

LIMOSPARK een jaar in kleur

(2014)

In 2013 volgde ik de natuur in het LIMOSPARKJE in Nijmegen-oost op de voet door aquarellen, pentekeningen en teksten. Dit is een boek geworden dat vanaf 16 mei te zien is in Galerie "De Satijnvogel"in de Van 't Santstraat in Nijmegen.

Zoekend met olieverf, en gemengde technieken, geboeid door natuurverschijnselen. Vogels en vissen in grote groepen samen bewegend niemand heeft de leiding niemand weet waarheen. Een groot organisme.

NIEUW

(2017)

Zoekend met olieverf, en gemengde technieken, geboeid door natuurverschijnselen. Vogels en vissen in grote groepen samen bewegend niemand heeft de leiding niemand weet waarheen. Een groot organisme.